Pepa stavitel

Pepa stavitel

Soutěž Pepa stavitel je v plném proudu. Během ledna proběhla všechna třídní kola. Žáci stavěli na téma dopravní prostředky a mnohým soutěžícím se práce velmi dařila. Jen mě mrzí, že někteří žáci 2. stupně nepřistupovali k této soutěži více zodpovědně. Jsou toho názoru, že stavebnice jsou pro malé děti. Opak je však pravdou. Na mnoha vysokých školách se práce se stavebnicí nově objevuje jako předmět, který rozvíjí jemnou motoriku, fantazii, podporuje tvůrčí myšlení, napomáhá řešení problémů apod.

Školní kolo této soutěže proběhne na začátku března. V zadání úkolu se může objevit konkrétní dopravní prostředek, např. vrtulník, ale také postava nebo budova, třeba rozhledna. Tak stavějte, trénujte, připravujte se, ať můžete být na své výrobky pyšní a my ostatní ať máme co obdivovat. Už se moc těším na vaše stavitelské umění.

                                                                                                                                                                                                                           Zuzana Řimáková, organizátorka soutěže 

 

Pepa stavitel očima poroty 

1. stupeň

Soutěž Pepa stavitel byla vyhlášena v letošním roce poprvé, proto i hodnotící kritéria byla pro mne jako porotce třídních kol nová.  Snažila jsem se být spravedlivá.  Za prvé jsem zásadně nechtěla vědět, kdo jaký výrobek vytvořil, abych nebyla nikým a ničím ovlivňována.  Dále jsem se snažila vidět zručnost i fantazii dítěte. Mnohdy mě překvapil samotný nápad, co se dá na dané téma vytvořit.  Děti si nosily vlastní stavebnice.  Nejvíce se zde objevovalo lego.  Pokud doma stavebnici žáci neměli, zapůjčili si z družiny. Prošla jsem všechny třídy nižšího stupně. V zásadě nebylo nikdy těžké vybrat tři až čtyři postupující.  Výrobků bylo v každé třídě dost. Asi nejvíce a nejkrásnější byly ve třídách 2. B a 3. B. Překvapivě čím mladší děti, tím byly výrobky hezčí a propracovanější. Všechny postupující výrobky byly nafoceny a všem dětem přeji ve školním kole mnoho úspěchů.

                                                                                                                                                                                                                                    Dana Baranová, porotkyně soutěže

2. stupeň

Soutěž probíhala v rámci pracovních činností. Za hodinu většina žáků stihla dokončit svá dílka, k nedokončeným dostala hodnotící komise komentář stavitele. Bylo poznat, kdo doma rád staví a pro koho to byla pouze další náplň hodiny pracovních činností.  

Zklamal mě přístup žáků. V každé třídě vyššího stupně si svou stavebnici přineslo pouze pár žáků, ostatní čekali, že si půjčí ty školní, i přesto, že stavebnice doma mají. 

Ohodnotili jsme společně s L. Hulvovou a M. Schreierem výrobky a z každé třídy vybrali 4 nejlepší. 

                                                                                                Eva Klubalová, porotkyně soutěže

 

Do školního kola soutěže Pepa stavitel postupují:

1. třída: František Myška, Věra Samolejová, Marian Škurhan, Ondřej Drὄssler

2. A:      Denis Binek, Hynek Martínek, Antonín Mik

2. B:      Jonáš Grussmann, Jiří Gebauer, Sebastián Štivar, Eva Balcarová

3. A:      Jana Moravcová, Veronika Kinnertová, Šimon Jantošík

3. B:      Vojtěch Drӧssler, Tomáš Hlubek, Štěpán Both, Alexandra Stašková

4. třída: Adam Wandrol, Štěpán Fiala, Vojtěch Martínek,

5. třída: Jolana Muchová, Loris Gonelotto, Klára Kinnertová, Pavel Sixta

6. třída: Daniel Zíka, Martin Radek, Tomáš Hulva, Lukáš Martiník

7. třída: Petr Kohan, Daniel Volný, Kateřina Kudelová, Vojtěch Petruška

8. třída: Dominik Večerek, Zbyněk Tomáško, Ondřej Bednařík, Barbora Topinková

9. třída: Patrik Lischka, Magdaléna Kudelová, Radim Tylšar, Aleš Hiemer